Geeks Image

Terms Of Service

Правила перевезення пасажирів, багажу в автобусах, порядок реалізації квитків ТОВ «Гюнсел» 1. Загальні положення. 1.1. Цими Правилами регламентується порядок перевезення пасажирів, багажу в автобусах, порядок реалізації квитків ТОВ «Гюнсел» (далі – Перевізник), а також визначаються права, обов’язки та відповідальність Перевізника та Пасажирів. 1.2. Ці Правила складені на підставі Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту (ПКМУ №176 від 18.02.1997р. зі змінами та доповненнями). У випадку, якщо певні пункти цих Правил та ПКМУ №176 мають відмінності, перевагу має ПКМУ №176, однак інші пункти залишаються дійсними. 1.3. В частині перевезень на міжнародних рейсах ці Правила складені на підставі Правил перетинання державного кордону громадянами України (ПКМУ №57 від 22.01.1995р. зі змінами та доповненнями), міжнародних договорів України (довідкова інформація щодо переліку документів, необхідних для іноземців для перетину кордону України за посиланням https://dpsu.gov.ua/ua/Dokumenti-dlya-peretinannya-derzhavnogo-kordonu-Ukraini). 1.4. У випадку внесення змін до цих Правил для квитків, що були придбані до моменту набрання їх чинності, залишаються в силі правила, що діяли на дату придбання квитка.

Geeks Image >

2. Проїзні документи, документи необхідні для посадки. 2.1. Квиток – це проїзний документ з визначеною Перевізником вартістю, видача якого підтверджує укладання договору перевезення між Перевізником та Пасажиром та дає право Пасажиру на використання поїздки виключно на підставі даних, зазначених у квитку, а саме: прізвища та імені, маршруту, дати, часу та місця відправлення. 2.2. Придбання квитка свідчить про ознайомлення та згоду Пасажира з цими Правилами та політикою конфіденційності Перевізника. 2.3. Квиток також є договором обов’язкового особистого страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті на умовах, визначених ПКМУ №959 від 14.08.1996р. (зі змінами та доповненнями). 2.4. Існують наступні види квитків, які приймаються Перевізником до виконання: 2.4.1. електронний квиток Перевізника; 2.4.2. електронний квиток агентств-партнерів (Busfor, Infobus, ПриватБанк та інших); 2.4.3. квиток, оформлений через каси автовокзалів; 2.4.4. квиток, оформлений у відділеннях Перевізника; 2.4.5. квиток, оформлений у відправника під час посадки в автобус. 2.5. Квиток може бути пред’явлений у роздрукованому вигляді, у PDF-форматі, на екрані телефону та/або планшету. Для міжнародних рейсів квиток повинен бути обов’язково у роздрукованому вигляді та не повинен містити помилок у даних Пасажира. 2.6. Після пред’явлення одного з вищезазначених видів квитків відповідальні особи Перевізника здійснюють його звірку з квитково-посадковою документацією.2.7. У разі непред’явлення хоча б одного з видів квитків Перевізник має право розірвати договір перевезення у односторонньому порядку. 2.8. Документами, що підтверджують право Пасажира на поїздку в межах України є квиток та документ, що посвідчує особу, в тому числі його електронний варіант у мобільному додатку «Дія». 2.9. Документами, що підтверджують право Пасажира на поїздку на міжнародних рейсах є: квиток та дійсний проїзний документ. 2.10. Дійсними проїзними документами є документи, що дозволяють Пасажиру перетинати внутрішньо-європейські та зовнішні державні кордони України, строк дії яких не закінчився або не закінчиться під час майбутньої поїздки (з врахуванням дозволеної кількості днів перебування чи терміну дії візи), такими документами можуть бути: 2.10.1. паспорт чи ID-карта громадянина країни ЄС для в’їзду та/або проїзду територією країн ЄС, країн шенгенської зони або інших країн, якщо внутрішнє законодавство країни не передбачає наявність у пасажира інших проїзних документів, а в разі наявності – закордонний паспорт та/або інші проїзні документи; 2.10.2. паспорт та віза, що вклеєна в такий паспорт – для в’їзду та/або транзитного проїзду територією країни, на яку розповсюджується встановлений законодавством країни візовий режим, міграційна картка; 2.10.3. дитячий паспорт, проїзний документ дитини чи віза, що вклеєна такий паспорт – для в’їзду та/або проїзду, перебування на території країни, на яку розповсюджується візовий режим, встановлений законодавством країни; для проїзду з дітьми можлива наявність додаткових проїзних документів, а саме: свідоцтва про народження, нотаріально завіреної довіреності від батьків, свідоцтва про розлучення, рішення суду тощо – перелік таких документів залежить від законодавства країни, з якої чи в яку в’їжджає дитина; 2.10.4. дипломатичний паспорт, службовий паспорт чи віза у випадку, якщо це передбачене законодавством країни слідування чи транзитних країн; 2.10.5. для громадян України: закордонний біометричний паспорт (що містить значок наявності чипа на передній та на ідентифікаційній сторінках паспорта), закордонний паспорт з візою, що вклеєна в такий паспорт; до відома громадян України додатковими документами для перетину державного кордону можуть бути (Пасажиру необхідно подбати про їх наявність в залежності від мети поїздки): страховий поліс, що покриває медичні витрати подорожуючого за кордон, запрошення, зворотній квиток або бронювання готелю тощо; 2.10.6. інші документи, які будуть вимагатися відповідно до змін законодавства країн слідування або транзитних країн. 2.11. Документи, необхідні для перетину державних кордонів, в’їзду та виїзду, транзитного проїзду територією країн ЄС є особистими документами Пасажира, тому відповідальність перед відповідними державними органами країн слідування за їх наявність, належне оформлення, повноту, термін дії тощо покладається безпосередньо на Пасажира. Відповідальність за проїзні документи дітей несуть батьки або особи, що їх супроводжують. 2.12. Пасажир зобов’язаний зберігати квиток до кінця поїздки та пред’являти його на вимогу служби контролю Перевізника, водіїв, відправників, відповідальних за посадку. 2.13. Проїзд у автобусах Перевізника без квитка суворо забороняється, у випадку виявлення пасажира без квитка під час рейсу він повинен бути оформлений співробітником, відповідальним за посадку, на найближчій зупинці (при наявності вільного місця). 2.14. При виявленні пасажира без квитка на місці пасажира з наявним одним із видів квитків, що приймаються до виконання Перевізником, пріоритет у перевезенні має пасажир з квитком. 2.15. Для бухгалтерської звітності на електронному квитку Перевізника може бути поставлена печатка у тому відділенні Перевізника, де він був придбаний; якщо квиток був придбаний через сайт Перевізника, печатка може бути поставлена у центральному офісі Перевізника.

3. Посадка/висадка, маршрут руху, зупинки, перетин кордонів. 3.1. Пасажиру рекомендується з’явитися до місця посадки в автобус, зазначений у квитку, не пізніше ніж за 15 хвилин до часу відправлення за розкладом. 3.2. Екіпаж Перевізника не здійснює персональне інформування про відправлення тих Пасажирів, які не з’явилися на посадку до автобусу до визначеного у квитку часу відправлення. 3.3. Посадка здійснюється тільки у місці, зазначеному як місце відправлення у квитку. 3.4. За форс-мажорних обставин місце посадки може бути змінене, про що Перевізник або відправники, відповідальні за посадку, попередньо повідомляють Пасажира до відправлення автобуса. 3.5. Посадка здійснюється на обрані Пасажирами місця відповідно до пред’явленого квитка. Перевізник має право змінити номер обраного Пасажиром місця. 3.6. У випадку відсутності зазначеного місця у квитку (при придбанні квитків через деякі каси автовокзалів або деяких агентств-партнерів) посадка здійснюється на вільні місця, що виділені для такого автовокзалу та/або агентства-партнера, з занесенням інформації у квитково-посадкову документацію. 3.7. На місцях з номерами 1,2,3,4 дозволяється сидіти тільки особам, старшим за 14 років, Пасажири на цих місцях повинні бути пристебнуті пасами безпеки, якщо конструкцією автобусів передбачена їх наявність. 3.8. Діти до 14 років перевозяться тільки за згодою батьків (всиновлювачів), опікунів та при супроводі уповноважених осіб. Перевізник не надає послуг супроводу неповнолітніх. Діти віком з 14 років допускаються до перевезення без супроводу дорослих. 3.9. Перевізник має право відмовити у посадці, якщо у екіпажу та відправників, відповідальних за посадку пасажирів, може виникнути сумніви щодо правильності оформлення квитків, дійсності проїзних документів або якщо ці документи можуть викликати проблеми з прикордонними службами під час перетину державних кордонів або затримку рейсу на кордоні. 3.10. У випадку недопущення Пасажира до продовження поїздки в пункті пересадки на міжнародний рейс (на маршруті Перевізника з пересадкою), на державному кордоні під час його перетину, договір перевезення вважається виконаним, незважаючи на те, що перевезення було виконано в іншому об’ємі, ніж той, що був передбачений квитком, вартість поїздки не відшкодовується (окрім випадку, коли пасажир має час для того, щоб повернути квиток на другу частину поїздки зі штрафними санкціями та оформленням відповідних документів) та претензії Перевізником не розглядаються. 3.11. У випадку затримання Пасажира на державному кордоні для здійснення перевірки проїзних документів, індивідуального огляду, оформлення митних процедур стосовно його особистих речей, багажу, повернення Tax Free, договір перевезення вважається виконаним, незважаючи на те, що перевезення було виконано в іншому об’ємі, ніж той, що був передбачений квитком, автобус має право продовжити рейс без Пасажира, його особистих речей та багажу, вартість поїздки не відшкодовується та претензії Перевізником не розглядаються. 3.12. Водій автобуса, відправники, відповідальні за посадку, мають право не допускати до поїздки Пасажирів, які: 3.12.1. не мають квитків або не пред’являють посвідчення встановленого зразка, що підтверджує право на пільги щодо оплати проїзду; 3.12.2. перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння; 3.12.3. порушують громадський порядок; 3.12.4. мають при собі небезпечні вантажі, зокрема легкозаймисті, вибухонебезпечні і такі, що можуть забруднити автобус чи одяг пасажирів. 3.13. У випадку заміни автобуса на автобус іншої місткості, іншої конфігурації салону чи класу комфортності рішення про посадку Пасажирів на місця приймають відправники, відповідальні за посадку, або водій, це зазначається у квитково-посадковій документації. 3.14. Інформацію про маршрут руху, розклад руху, місця зупинок та посадки/висадки Пасажир додатково може дізнатися на сайті, у контакт-центрі та за телефоном центрального офісу. 3.15. Автобус робить зупинки на маршруті відповідно до розкладу, з урахуванням обставин непереборної сили, які можуть виникнути на шляху слідування, та на які водій Перевізника не має можливості вплинути (погодні умови, затори на дорогах, об’їзди перешкод, дії державних контролюючих органів, черги на державних кордонах, ДТП з автобусом та його непередбачувана технічна несправність). 3.16. Тривалість зупинок на маршруті (в тому числі санітарних) оголошується водієм. 3.17. Після оголошення екіпажем зупинки Пасажир зобов’язаний повернутися до салону автобуса до закінчення оголошеного часу. Якщо Пасажир не повернувся до салону автобуса протягом 5 (п’яти) хвилин після закінчення зазначеного часу, водій має право продовжити поїздку без Пасажира, а Пасажир, що запізнився, продовжує поїздку самостійно, при цьому вартість поїздки не відшкодовується та претензії Перевізником не розглядаються. 3.18. Час прибуття у квитку зазначається орієнтовно, з урахуванням обставин непереборної сили, які можуть виникнути на шляху слідування, та на які водій Перевізника не має можливості вплинути (погодні умови, затори на дорогах, об’їзди перешкод, дії державних контролюючих органів, черги на державних кордонах, ДТП з автобусом та його непередбачувана технічна несправність). 3.19. Перевізник не гарантує та не несе відповідальності за несвоєчасне прибуття автобусів в пункти пересадки, пересадки на інші види транспорту та інших перевізників, стиковки рейсів, окрім пересадок, що передбачені квитками самого Перевізника. 3.20. Якщо Пасажир не встигає до гарантованої пересадки, що передбачена квитками Перевізника, Перевізник забезпечує пасажира альтернативним автобусом та/або альтернативним варіантом доставки в пункт призначення. У випадку відмови Пасажира скористатися альтернативним автобусом та/або альтернативним варіантом доставки, Перевізник повертає Пасажиру повну вартість невикористаної другої частини поїздки. 3.21. При розрахунку часу прибуття до а/п Бориспіль та підбору стиковок з автобусними рейсами Перевізника Пасажиру слід брати до уваги, що для вчасного проходження всіх формальностей аеропорту необхідно мінімум 2 години до часу вильоту, зазначеному в посадковому талоні. У зв’язку з відсутністю інфраструктури біля терміналу «F» а/п Бориспіль для заїзду автобусів Перевізника, розклад руху рейсів передбачає посадку та висадку тільки біля терміналу «D» а/п Бориспіль. З розкладом руху автобусів між терміналами можна ознайомитись на сайті аеропорту. 3.22. Посадка та висадка пасажирів здійснюється у відповідності до дозвільних документів Перевізника. Посадка та висадка в інших місцях заборонена. Пасажир зобов’язаний здійснити посадку в автобус у пункті відправлення, що зазначений у квитку. 3.23. Розкладом руху не передбачена висадка пасажирів в межах населених пунктів з порушенням Правил дорожнього руху. 3.24. Якщо затримка відправлення рейсу з будь-яких причин з пункту відправлення або прибуття в пункт призначення, що зазначені у квитку, складає більше 2–х годин від запланованого розкладом руху, Пасажир може скористатися поїздкою зі зміненим розкладом руху або ініціювати повернення невикористаної частини поїздки. У випадку, якщо Пасажир скористався поїздкою зі зміненим розкладом руху, подальші претензії Перевізником не розглядаються.

4. Придбання, повернення та внесення змін до квитків, умови поїздки, відміни та затримки рейсів. 4.1. Квитки доступні для придбання за 90 днів до дати відправлення Пасажира. 4.2. Квитки на автобусні рейси Перевізника можуть бути придбані через наступні канали продажів: 4.2.1. сайт Перевізника; 4.2.2. сайти агентств-партнерів; 4.2.3. відділення Перевізника; 4.2.4. каси автовокзалів; 4.2.5. у окремих випадках безпосередньо у автобусі з обов’язковим оформленням квитка відправником. 4.3. Попереднє бронювання квитків Перевізником через жодний з каналів продажів не здійснюється. 4.4. Квиток генерується на одного Пасажира на одну поїздку, при оформленні квитка з пересадками на рейси Перевізника генеруються два квитки (але з однією банківською операцією). 4.5. При оформленні квитка через сайт та/або відділення Перевізника, сайти агентств-партнерів обов’язково слід зазначати актуальні дані: прізвище, ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти. Не зазначення актуальних даних Пасажира звільняє Перевізника від відповідальності за несвоєчасне інформування про затримку або відміну рейсу. 4.6. Придбання квитка Пасажиром свідчить про згоду на обробку персональних даних (прізвища, ім’я, номера телефону та адреси електронної пошти), квиток не може бути переданий третій особі. 4.7. У прізвищі та імені в квитках для рейсів в межах України допускається до 3-х помилок, якщо це не призводить до повної зміни прізвища та імені. 4.8. Помилки у квитках на міжнародні рейси не можуть бути виправлені після придбання квитка, у разі виявлення помилки Пасажиром самостійно до початку рейсу необхідно повернути квиток та придбати новий, вказавши коректні дані. 4.9. Після купівлі квитків через будь-який з каналів продажів Перевізника Пасажир зобов’язаний самостійно перевірити коректність зазначених даних, Перевізник не несе відповідальності за неточності, що не відповідають меті поїздки (включаючи, але не обмежуючись: неточності у даті, місяці, часі відправлення тощо) та були виявлені під час посадки Пасажира на рейс. 4.10. Відповідальність за коректність інформації в квитках, що були реалізовані через сайти агентств-партнерів, та відповідність цієї інформації фактичним умовам перевезення Перевізника, несуть партнери в рамках договірних агентських відносин. 4.11. Пасажир може з власної ініціативи відмовитися від поїздки або у разі скасування рейсу Перевізником та самостійно повернути квиток в наступний спосіб: 4.11.1. на сайті Перевізника у розділі «Поширені запитання» https://lines.gunsel.ua/poshuk-kvytku; 4.11.2. у випадку неможливості відмінити квиток, що був придбаний на сайті – звернувшись з заявою про повернення на електронну адресу [email protected]; 4.11.3. у відділеннях Перевізника, в яких доступна функція повернення квитків (перелік таких відділень Пасажир може знайти на сайті, зателефонувавши в контакт-центр або за телефоном центрального офісу) з пред’явленням оригіналу квитка та документом, що посвідчує особу; 4.11.4. в агентстві, що є партнером Перевізника, в якому був придбаний квиток, звернувшись до онлайн підтримки сайту партнера; 4.11.5. придбані квитки на автостанціях чи автовокзалах повертаються тільки в тих автостанціях чи автовокзалах де вони були придбані; 4.12. У разі добровільного повернення Пасажиром квитка, придбаного на сайті Перевізника, в мобільних додатках або у відділеннях Перевізника, вартість квитка повертається частково (без повернення суми збору за попередній продаж квитків в розмірі 10% від вартості тарифу, але не менше 30,00 (тридцяти) гривень): 4.12.1. у строк більше доби до відправлення автобуса - 100% від вартості квитка; 4.12.2. у строк більше 2 години до відправлення автобуса - 90% від вартості квитка; 4.12.3. у строк більше 1 години до відправлення автобуса - 80% від вартості квитка; 4.12.4. у термін менше ніж 1 година відмінити квиток неможливо; 4.12.5. у разі запізнення пасажира в зазначений час в пункт відправлення автобуса, який зазначено в квитку, даний квиток вважається анульованим і його вартість не підлягає поверненню; 4.12.6. у разі скасування рейсу перевізником пасажиру повертається повна вартість квитка (без вирахування суми зборів за попередній продаж квитків); 4.12.7. у разі згоди пасажира на перенесення дати та/або часу, вказаних в придбаному білеті (-ах) на інший час або дату відправлення, якщо рейс було скасовано Перевізником, перенесені квитки повертаються на загальних підставах, визначених пунктами 4.12.1 – 4.12.5. 4.13. Термін розгляду звернень, надісланих на електронну пошту [email protected] складає 14 робочих днів (в залежності від ситуації, за якої відбувається повернення). 4.14. Компенсація за квиток, що був придбаний на сайті Перевізника (відповідно до умов повернення), повертається на картку, з якої була здійснена оплата, протягом 14 банківських днів. 4.15. При купівлі квитків в касах автостанцій та через сайти агентств-партнерів запит на повернення квитка направляється та вартість (частина вартості) повертається виключно через автостанції та агентства-партнери відповідно до їх власних правил щодо реалізації та повернення квитків. 4.16. Для квитків, придбаних по акціях, зі знижкою, наданих на пільгових та інших умовах, можливі спеціальні правила та обмеження, щодо яких Пасажир інформується додатково. 4.17. Повернення коштів за дублікатами квитків неможливе. 4.18. У разі якщо Пасажир відмовився від поїздки з будь-яких причин з моменту придбання квитка на сайті, в мобільних додатках або у відділенні Перевізника, Пасажиру виплачується вартість квитка з вирахуванням суми збору за попередній продаж квитків. Збір за попередній продаж квитків складає 10 відсотків від тарифу, але не менше 30,00 (тридцяти) гривень в разі, якщо тариф складає менше ніж 300,00 (триста) гривень. 4.19. Базовими рівнем послуг при перевезенні пасажирів є безпечна доставка Пасажира з виділеним місцем автобусом Перевізника з пункту відправлення до пункту призначення, зазначених у квитку, а в разі здавання ним багажу – доставка до пункту призначення багажу та видача його Пасажиру. 4.20. Під час рейсу Перевізник може надавати додаткові послуги, наявність чи відсутність яких залежить від напрямку, тривалості рейсу та модифікації автобусів Перевізника: кондиціонер, Wi-fi, USB-розетки, індивідуальний вбудований мультимедійний екран (без навушників), відео-контент, вода негазована тощо. 4.21. У разі відмови Перевізника від надання послуги перевезення (включно, але не обмежуючись скасуванням чи відміною рейсу), за винятком форс мажорних випадків, Пасажир має право на повернення коштів за придбаний квиток, що дорівнює повній його вартості, у тому числі але не обмежуючись у разі: 4.21.1. відміни рейсу; 4.21.2. скасування рейсу на шляху слідування через технічну несправність автобуса та неможливість надання Перевізником альтернативного автобусу та/або альтернативного варіанту доставки у пункт призначення; 4.21.3. ненадання Пасажиру місця, зазначеного у квитку, через технічний збій у системі продажу квитків та можливий подвійний продаж одного місця та у разі відмови Пасажира від іншого запропонованого Перевізником місця. 4.22. У разі надання для перевезення автобуса, клас якого нижчий, ніж зазначено у розкладі руху чи сайті купівлі квитків Перевізника; за зверненням Пасажира можливе часткове повернення вартості квитка, а саме повернення різниці в тарифі між класами комфортності автобусів на визначених Перевізником рейсах. 4.23. В разі хвороби або нещасного випадку, що підтверджуються відповідними документами, вартість квитка повертається протягом 3-х діб після відправлення автобусу або безоплатно видається квиток на інший рейс Перевізника. 4.24. На період дії карантину у зв’язку з поширенням COVID-19 в разі наявності у Пасажира температури тіла вище 37,2°С та ознак ГРВІ на момент посадки у автобус він буде недопущений до перевезення, повернення вартості квитка відбувається на підставі пунктів 4.12 та 4.18 цих Правил.

5. Багаж та ручна поклажа. 5.1. Багажем є речі особистого користування Пасажира, які він бере з собою у поїздку, та які належним чином упаковані у сумки та/або дорожні валізи. Всі інші речі окрім дитячого візка, інвалідного візка, велосипеда та спортивного спорядження вважаються вантажем. Вантаж до перевезення автобусами Перевізника не допускається, для його перевезенням Пасажир може звернутися до вантажних відділень Перевізника, перелік та час роботи яких можна знайти на сайті та за телефоном контакт-центру. 5.2. Пасажиру на внутрішніх та міжнародних рейсах Перевізника дозволяється безкоштовно перевозити у багажному відділенні автобусу багаж, а у салоні автобусу на багажній полиці – ручну поклажу, кількість одиниць, розміри та вага яких визначена Перевізником. 5.3. За стандартних умов Перевізником безкоштовно дозволяється перевозити: 5.3.1. багаж у кількості 1 одиниці, розмірами 80*50*30 см, вагою до 20 кг включно; 5.3.2. ручну поклажу у кількості 1 одиниці, розмірами 42*30*18 см, вагою до 7 кг включно. 5.4. Додатковий багаж приймається до перевезення тільки за умови наявності вільного місця у багажному відділенні автобусу та за додаткову плату. Пасажирам потрібно завчасно звертатися до відділень Перевізника та кас автовокзалів з метою повідомлення про перевезення понаднормового багажу або багажу, який за сумою розмірів перевищує дозволений до перевезення. 5.5. Додатковий багаж у кількості 1 одиниці, упакований в сумку або дорожню валізу, повинен бути за розмірами та вагою не більше за багаж, що дозволяється безкоштовно провозити, а саме: розмірами 80*50*30 см та вагою до 20 кг включно. 5.6. За перевезення додаткового багажу стягується оплата за тарифами, визначеними Перевізником. 5.7. Перевізник має право відмовити Пасажиру у перевезенні додаткового багажу. 5.8. Якщо кількість, розміри, вага багажу та ручної поклажі у цих Правилах відрізняється від тих, що зазначені у квитку, то перевагу має квиток. 5.9. Відповідальність за збереження ручної поклажі в салоні автобусу несе Пасажир, не дозволяється розміщувати ручну поклажу в проході автобусу. 5.10. Спеціальний багаж на внутрішніх та міжнародних рейсах у вигляді дитячого візка, інвалідного візка, велосипеда та спортивного спорядження може бути прийнятий до перевезення за умови попереднього повідомлення Перевізника та/або автовокзал та його належного упакування. 5.11. Дитячий візок та інвалідний візок приймаються до перевезення безкоштовно, за перевезення велосипедів та спортивного спорядження стягується оплата за тарифами, визначеними Перевізником. 5.12. Дитячий візок та інвалідний візок приймаються до перевезення тільки у складеному вигляді, якщо Пасажиру з вадами опорно-рухового апарату необхідні для пересування милиці, то їх можна взяти до салону автобусу. 5.13. Спеціальний багаж за сумою своїх розмірів не може перевищувати 240 см та вага не може перевищувати 30 кг. 5.14. Перевезення музичних інструментів, що перевищують за розмірами ручну поклажу, здійснюється тільки у футлярі жорсткої конструкції за умови придбання додаткового місця Пасажиром у автобусі, музичні інструменти не можуть бути здані до багажного відділення автобусу та Перевізник не несе відповідальності за їх збереження.

6. Права та обов’язки Пасажира та Перевізника. 6.1. Пасажир автобуса має право: 6.1.1. на безпечне і високоякісне перевезення; 6.1.2. висувати вимоги до Перевізника щодо виконання ним умов договору перевезення; 6.1.3. придбати квиток з фіксованою датою, місцем, часом відправлення та відмовитися від поїздки з поверненням квитка на умовах, передбачених цими Правилами; 6.1.4. перевозити безоплатно одну одиницю багажу та одну одиницю ручної поклажі за розмірами та вагою, що визначені цими Правилами; 6.1.5. безоплатно перевозити з собою одну дитину віком до 3 років без права зайняття нею окремого місця; 6.1.6. отримувати від Перевізника, водія, працівника автостанції інформацію про послуги з перевезень. 6.2. Перевізник має право: 6.2.1. скасовувати рейси автобусів у разі виникнення обставин, які він не міг передбачити і виникненню яких не міг запобігти, з поверненням Пасажирам коштів, сплачених ними за перевезення; 6.2.2. змінити клас автобуса, посадкове місце Пасажира; 6.2.3. обмежувати або припиняти перевезення в разі стихійного лиха, епідемії, епізоотії або іншої надзвичайної ситуації; 6.2.4. припиняти рух транспортних засобів у разі виникнення загрози життю та здоров’ю Пасажирів; 6.2.5. відмовити Пасажиру у перевезенні на умовах, визначених цими Правилами; 6.2.6. не приймати до перевезення багаж та предмети, обмежені до перевезення, на умовах, визначених цими Правилами; 6.2.7. зазначати в багажній квитанції стан багажу, що має зовнішні пошкодження, або відмовлятися від його перевезення в разі заперечення Пасажира проти внесення відповідної позначки; 6.2.8. надавати пасажирам пільги щодо оплати послуг з перевезення; 6.2.9. пропонувати пасажирам додаткові послуги; 6.2.10. на період дії карантину у зв’язку з поширенням COVID-19 Перевізник має право відмовити Пасажиру у перевезенні у випадку наявності температури тіла вище 37,2°С та ознак ГРВІ; 6.2.11. у зв’язку з поширенням COVID-19 вимагати від пасажира перебувати у салоні автобусу у масці або респіраторі протягом всієї подорожі; 6.2.12. при погіршенні епідеміологічної ситуації у регіонах, до яких здійснюється перевезення, на власний розсуд змінювати номери місць та розсадку пасажирів для дотримання соціальної дистанції. 6.3. Пасажир автобуса зобов’язаний: 6.3.1. до придбання квитка ознайомитися з цими Правилами, тарифами на перевезення, точно визначити дату та час поїздки, забезпечити наявність дійсних проїзних документів; 6.3.2. після придбання квитка перевірити коректність зазначених даних, а у разі виявлення помилок – ініціювати внесення змін; 6.3.3. мати при собі квиток на проїзд, багажну квитанцію, за наявності права пільгового проїзду – відповідне посвідчення чи довідку, на підставі якої надається пільга, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – зареєструвати електронний квиток; 6.3.4. займати зазначене у квитку місце, зберігати квиток до кінця поїздки і пред’являти в розгорнутому вигляді на вимогу осіб, що мають право здійснювати контроль; 6.3.5. здійснювати посадку (висадку) лише після повної зупинки автобуса; 6.3.6. оплатити перевезення багажу та ручної поклажі згідно з вимогами цих Правил; 6.3.7. під час міжнародного автобусного перевезення мати належним чином оформлені документи, необхідні для в’їзду до держави слідування чи транзитних країн та пред’явити їх Перевізнику на його вимогу; 6.3.8. повідомити водієві про виявлені забуті речі, документи та цінності; 6.3.9. Пасажир зобов’язаний здійснювати завантаження та вивантаження власного багажу самостійно відповідно до рекомендацій водія автобусу; Водій має право у виключних випадках надавати допомогу Пасажиру у завантаженні та вивантаженні багажу, що не дає Пасажиру права вимагати такої допомоги, окрім випадків, коли такої допомоги потребує Пасажир з обмеженими можливостями, вагітна жінка або дитина; 6.3.10. у зв’язку з поширенням COVID-19 на момент посадки в автобус та протягом всієї подорожі перебувати у масці або респіраторі; 6.3.11. виконувати вимоги цих Правил. 6.4. Перевізник зобов’язаний: 6.4.1. вживати заходів до забезпечення безпечної поїздки Пасажирів та доставки багажу згідно з договором перевезення і розкладом руху; 6.4.2. надавати Пасажирам достовірну і своєчасну інформацію про найменування зупинок, можливі пересадки, розмір плати за проїзд тощо; 6.4.3. забезпечувати перед початком пасажирського міжнародного автобусного перевезення перевірку наявності у Пасажирів документів, необхідних для в’їзду до країни слідування чи транзитних країн та відмовляти у міжнародному перевезенні Пасажирам, які не пред’явили необхідні документи; 6.4.4. виконувати вимоги цих Правил, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення Пасажирів автомобільним транспортом, Правил дорожнього руху та правил технічної експлуатації транспортних засобів.

7. Відповідальність, порядок розгляду претензій. 7.1. Пасажир несе індивідуальну відповідальність за неналежне оформлення проїзних документів на право перетину державних кордонів країн за маршрутом слідування, транзитних країн. 7.2. Пасажир зобов’язаний відшкодувати Перевізнику збитки, що виникли по причині прибуття Пасажира на державний кордон країни слідування, транзитної країни на автобусі Перевізника, що слідує міжнародним рейсом, без дійсного проїзного документа, що дає право на в’їзд до країни слідування, транзитної країни. 7.3. Пасажир несе індивідуальну відповідальність за порушення законодавства країн по маршруту слідування, транзитних країн. 7.4. Пасажир несе матеріальну відповідальність за збиток, нанесений автобусу Перевізника та/або його обладнанню та зобов’язаний відшкодувати його Перевізнику. 7.5. У разі умисного забруднення автобусу Пасажир несе матеріальну відповідальність та відшкодовує Перевізнику витрати на його прибирання згідно з діючими тарифами клінінгових компаній, що обслуговують Перевізника. 7.6. Відповідальність Перевізника за життя та здоров’я Пасажира, його багажу, визначається законодавством України. У разі настання ризиків, передбачених ПКМУ №959 від 14.08.1996р. Пасажир (або його спадкоємці) можуть звернутися до страховика, що зазначений у квитку, за виплатою страхового відшкодування. Страхова сума виплачується незалежно від виплат по державному соціальному страхуванню, соціальному забезпеченню та в порядку відшкодування збитків. 7.7. Перевізник несе відповідальність тільки за той багаж, що був належним чином прийнятий до перевезення, тобто на який була видана Пасажиру багажна квитанція. 7.8. При перевезенні багажу в багажному відділенні автобусу Перевізник несе відповідальність тільки за наявність зданої одиниці багажу, але не несе відповідальності за її збереження та цілісність, природній знос, що виникає під час руху автобуса (подряпини тощо). 7.9. Перевізник не несе відповідальності за збереження та цілісність ручної поклажі, що перевозиться Пасажиром на багажній полиці автобусу, за документи та коштовні предмети, що можуть в ній знаходитись. 7.10. Перевізник не несе відповідальності за пошкодження речей, які не допускаються до перевезення в багажному відділенні автобуса, а також за документи, коштовні, скляні, крихкі, неналежним чином упаковані предмети, продукти, що швидко псуються та потребують особливих температурних умов перевезення та перевозяться Пасажиром у багажному відділенні автобусу. 7.11. Перевізник не несе відповідальності за особисті речі, залишені Пасажиром в салоні автобусу. У разі виявлення забутих речей Пасажир може звернутися до Перевізника, а перевізник у разі виявлення забутих речей Пасажира складає відповідні документи та передає їх на зберігання до власного відділення у початковому або кінцевому пункті за маршрутом слідування. 7.12. Перевізник не несе відповідальності за будь-які збитки, що виникли у Пасажира по причині відхилення від графіка руху, за будь-які невдалі пересадки на інші види транспорту або інших перевізників по причині відхилення від графіка руху. 7.13. Не зазначення актуальних даних Пасажира звільняє Перевізника від відповідальності за несвоєчасне інформування про затримку або відміну рейсу. 7.14. Перевізник не несе відповідальності за можливі помилки Пасажира при оформленні квитків. 7.15. При пересадках на рейси Перевізника Пасажир несе відповідальність за перенесення свого багажу до автобусу, в якому він буде продовжувати поїздку. 7.16. Скарги та претензії Пасажирів стосовно поїздки (з усіма підтверджуючими документами) повинні бути надіслані Перевізнику протягом 30 днів після поїздки, претензії, що надійшли після закінчення цього терміну не розглядаються. 7.17. Скарги та претензії від агентств-партнерів стосовно поїздки Пасажира приймаються протягом термінів, визначених відповідними агентськими договорами. 7.18. У випадку встановлення факту вчинення Пасажиром дій, передбачених п. 9.1. цих Правил, Перевізник має право: - відмовити Пасажиру в надані послуг з перевезення без відшкодування вартості квитка, якщо дії Пасажира мають місце до відправки автобуса; - відмовити Пасажиру в надані послуг з перевезення без відшкодування вартості квитка та висадити Пасажира на найближчій зупинці громадського транспорту загального користування в найближчому населеному пункті.

8. Обмеження у перевезеннях. 8.1. Пасажирам забороняється: 8.1.1. під час руху відволікати увагу водія від керування автобусом; 8.1.2. самостійно відчиняти двері транспортного засобу до повної його зупинки; 8.1.3. перешкоджати зачиненню дверей; 8.1.4. розміщувати ручну поклажу у тих місцях, де це перешкоджає вільному пересуванню пасажирів уздовж салону; 8.1.5. здійснювати поїздку без оплати її вартості або без пред’явлення посвідчення особи встановленого зразка (у разі наявності права на пільги щодо проїзду); 8.1.6. робити виправлення у квитку і передавати його іншій особі; 8.1.7. перевозити багаж та ручну поклажу на сидінні (окрім випадків, передбачених п. 5.14); 8.1.8. користуватись аварійним обладнанням без потреби; 8.1.9. порушувати громадський порядок; 8.1.10. використовувати елементи салону автобуса не за їх призначенням; 8.1.11. палити в салоні та службових приміщеннях автобусу, вживати алкогольні напої, наркотичні речовини; 8.1.12. перевозити в салоні автобуса тварин та птахів, домашніх тварин, окрім собак-поводирів, якщо вони супроводжують осіб з обмеженими можливостями; 8.1.13. тварини можуть перевозитись тільки в багажному відділенні автобуса за умови, що тварина буде забезпечена спеціальною кліткою, їжею, водою та гігієнічними засобами; 8.1.14. перевезення здійснюється за умови, що пасажир бере на себе повну відповідальність за тварину; 8.1.15. перевозити будь-яку зброю в салоні автобусу. Пасажир має право перевозити зброю виключно за наявності діючих дозвільних документів та виключно в багажному відділенні; 8.1.16. пересуватися по салону автобусу під час руху без необхідності; 8.1.17. класти ноги на відкидний столик та сидіння, загороджувати прохід в автобусі, лежати на підлозі автобуса; 8.1.18. своєю поведінкою заважати роботі екіпажу чи створювати незручності іншим пасажирам.